reiziger-naar-nepal.reismee.nl

Logeren bij Nepalese familie

Verslagje van ons verblijf van 2 nachten in een homestay in Panauti
Na een heerlijk verblijf in het Namo Buddha resort gingen we nu naar ons logeeradres bij een Nepalese familie thuis. Best heel spannend. Het was maar een uurtje rijden en  we kwamen in een leuk provinciaals plaatsje. Het logeeradres lag op 10 min lopen van het centrum. Een asfaltweg met langs de randen zand, dus weer erg veel stof. Ons gastgezin was enig: goedlachse uitermate vriendelijke mensen. De dochter van 12 spreekt heel goed Engels en dat maakte het voor beide partijen heel makkelijker. Moeder, dochter, broer, zus, nichtje, tante, ik weet nog steeds niet hoe het precies zat.

We hadden een eenvoudige en prima kamer. 2 bedden en 1 plafondlamp, dat was het. Het was onduidelijk waar de familie eigenlijk sliep.
We hebben er heerlijk gegeten, wij met zijn tweeën en daarna de familie. Ze hebben ons rondgeleid door het stadje, meegenomen naar hun land waar ze van alles verbouwen, bij een dansavond geweest en vanochtend om 5.30 lopend een berg op om naar de zonsopkomst te kijken.

Om 9 u kwam de chauffeur ons weer halen.
Op weg naar Kathmandu gestopt in Bhaktapur, een van de koningssteden. Prachtige stad, maar enorm geteisterd door de aardbeving in 2015.  Overal zijn mensen in de straten om hun huizen weer op te bouwen, verschrikkelijk.
De fotos spreken voor zich. Stadswandeling gedaan (heel knap van ons, zonder gids, we zijn allebei niet best in het vinden van de juiste weg) en lunch en met de chauffeur verder naar Kathmandu.
Morgen gaan we om 4.45 u (ja, in de ochtend wederom) met de toeristenbus naar Chitwan Safari Park voor 4 dagen, weer totaal anders.
We genieten enorm en hebben het beregezellig en vinden dat we enorme boffers zijn dat we deze reis kunnen maken.
Liefs Irene
PS het lukt niet om meer foto’s te uploaden helaas....

Bertie

Ik geniet van dit verslag! Klinkt als heel erg ver weg zijn van de dagelijkse realiteit. En ja, die aardbeving moet verschrikkelijk zijn geweest en, naar ik begrijp, nog steeds.
Ik hoop er ooit nog eens te komen.
Liefs Meiden en doe voorzichtig.